Prowadzisz lokalny biznes i zastanawiasz się, jak go rozwinąć? SEO jest do tego idealnym narzędziem. Jak wygląda ta kwestia w województwie kujawsko-pomorskim? Toruń zajmuje 16 miejsce pod względem liczby ludności w Polsce i stanowi ważny ośrodek gospodarczy, handlowy, komunikacyjny i kulturalny. Z uwagi na swoje położenie oraz charakterystykę jest miastem wyjątkowo sprzyjającym małym i średnim firmom, które działają lokalnie. Jak zatem skutecznie wpływać na pozycjonowanie Toruń?
Dlaczego warto wykorzystać potencjał lokalnego SEO – liczby na dobry początek
Toruń posiada ponad 170 tysięcy mieszkańców. Z danych statystycznych wynika, iż obecnie funkcjonuje w nim ponad 25 tysięcy podmiotów gospodarczych. Spora konkurencja, prawda?
Stworzenie strony internetowej i jej optymalizacja pozwoli na wyróżnienie się na tle innych firm. Czy wiesz, że około 46% wyszukiwań z całej sieci internetowej dotyczy lokalnych firm i sklepów? Co więcej, blisko połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukania. Dodatkowo 78% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline.
Lokalne SEO jest więc idealną strategią dla miejsc oferujących usługi gastronomiczne, rozrywkowe, kulturalne, medyczne oraz usługowe (m.in.: fryzjerzy, piekarnie, księgarnie, kwiaciarnie).
Opos i Gołąb – dlaczego warto znać te dwa algorytmy?
Lokalne strategie optymalizacji funkcjonują dokładnie na tych samych zasadach co standardowe techniki ogólnoświatowe. Różnie je przede wszystkim grupa docelowa – jej potrzeby, zainteresowania, intencje związane z miejscem zamieszkania.
Algorytm Gołąb pozwala na wyszukiwanie związane z geolokalizacją, dzięki niemu, wpisując do wyszukiwarki hasło „restauracja włoska”, nie lądujemy we Włoszech. Pozwala on na ścisłe dopasowania pod kątem dzielnicy, a nawet ulicy! Drugim algorytmem jest wprowadzony kilka lat później Opos. Skupia się on na dopasowaniu słów kluczowych do danego miasta. Wpisując frazę „kwiaciarnia”, dostajemy listę najbliższych naszej lokalizacji miejsc z Torunia.
Pozycjonowanie Toruń – podstawy do wdrożenia
Przede wszystkim określ swoją grupę klientów. Postaraj się odpowiedzieć na pytania związane z płcią, wiekiem, wykształceniem, pracą czy zainteresowaniami. Ułatwi Ci to optymalizację pod kątem słów kluczowych i treści.
Po drugie, postaw na user experience na stronie. Musi być ona intuicyjna i czytelna, ale również atrakcyjna wizualnie. Jeśli masz bogatą ofertę, wyeksponuj ją za pomocą kategorii i opisów użytkowych.
Po trzecie, nie zapomnij o stworzeniu wirtualnej wizytówki. Doskonałym narzędziem jest Google My Business, które z łatwością możesz połączyć z mapami Google, aby przenieść optymalizację do świata rzeczywistego.
Toruń to miasto wielkich możliwości. Wykorzystaj więc narzędzia, które ma dla Ciebie SEO i ciesz się zwiększeniem zysków!