Relingi na dach powstały w Stanach Zjednoczonych jako użytkowy elementy. Wszystko po to, aby móc ułatwić przewożenie naprawę ciężkich przedmiotów bezpośrednio na dachach samochodów. Początkowo wzmocnione dachy pick-upów oraz vanów pokrywane były tylko pasami gumowymi, które to chroniły lakier samochodu. Chrom listew to wynalazek nieco późniejszy, który nie tylko spełnia użytkową funkcję, ale także niewątpliwie funkcją ozdobną.
Jeśli nasze dotychczasowe relingu na dach uległy uszkodzeniu, to pomysłem najlepszym będzie zakup relingów oryginalnych – nowych czy też używanych. W takowym przypadku nie będziemy wcale zmuszeni do wiercenia nowych otworów w dachu samochodu oraz zabezpieczenie ich przed przedostającą się wodą oraz tym samym korozją. Wykorzystamy miejsca instalacji dotychczasowe. Jedynie możemy wymienić śruby i przypilnować, aby nowy komplet zawierał zaślepki, które nie tylko stanowią ładną, ale także dosyć funkcjonalną osłonę mocowań.
Bardzo podobnie relingi oryginalne zainstalować można w samochodach, które były ich dotąd pozbawione. Wówczas przed zakupem sprawdzajmy dokładnie czy nasz samochód ma otwory do montażu relingów. Dosyć często się zdarza, że nawet jeśli producent relingi w danym modelu instalował, to samochód fabrycznie nie został do takiego zabiegu przystosowany. Wówczas liczyć się musimy z kosztami dodatkowymi oraz także przeprowadzeniem prac, które to polegają na zdjęciu podsufitki, wywierceniu otworów w danych miejscach, gdzie dach zostać wzmocniony i znajdują się jednocześnie śruby relingów oraz także zabezpieczeniu wszelkich punktów przebicia dachu przed wpływem negatywnym warunków atmosferycznych. Jak widać relingi na dach są łatwe w montażu.